Hoe kan je LinkedIn gebruiken voor jouw bedrijf?

Met meer dan 660 miljoen geregistreerde professionals is LinkedIn de grootste bron waar B2B-marketeers gebruik van kunnen maken voor hun social media marketing. Dus als je je nog niet op het platform bevindt of als je het nog niet optimaal hebt benut, wordt het tijd dat je erover nadenkt. De juiste marketingstrategie van LinkedIn kan wonderen doen voor jouw persoonlijke merk en uiteindelijk ook voor de social media marketing van jouw bedrijf. Veel bedrijven kiezen er ook voor om LinkedIn uit te besteden omdat zij simpelweg de kennis niet hebben of geen tijd beschikbaar hebben.

Als allereerste moet je je profiel optimaliseren voor een goede start van je social media marketing. Dit lijkt misschien de meest eenvoudige stap, maar het is gemakkelijk over het hoofd te zien wanneer je jouw inspanningen concentreert op de meer geavanceerde marketingtactieken van LinkedIn. Of je nu marketing doet via een bedrijfspagina of je persoonlijke account, het is van cruciaal belang dat je bepaalde profielverbeteringen aanbrengt die je kansen vergroten om opgemerkt te worden.

Bij LinkedIn draait alles om de verbindingen die je maakt. En als de meest betrouwbare pleitbezorgers van het merk, kunnen uw medewerkers een cruciale rol spelen bij het vergroten van jouw bereik en het versterken van jouw netwerk op het platform. Een LinkedIn-marketingstrategie vereist dus een grote betrokkenheid van de medewerkers.

Moedig de medewerkers aan om jouw bedrijf toe te voegen aan hun persoonlijke profielen, dit is volgens social media marketeer ontzettend belangrijk. Hierdoor worden ze automatisch volgers en wordt jouw bedrijf opgemerkt op het platform. Bovendien wordt het voor de werknemers gemakkelijker om met bedrijfsupdates te communiceren en deze met hun relaties te delen. Ze kunnen nieuws, artikelen of ronde berichten met jouw merk delen. Bedrijven die hun Instagram uitbesteden hebben vaak een complete strategie vanuit hun social media bureau voor zoveel mogelijk exposure.

Ten slotte is het van cruciaal belang dat je niet zomaar in LinkedIn-marketing stapt zonder wat onderzoek. Anders publiceer je blindelings honderden berichten zonder haalbare resultaten te krijgen en zouden al je inspanningen verloren gaan. De native LinkedIn-analysegegevens geven je een diepgaand inzicht in hoe je berichten presteren. Controleer dus regelmatig de prestatiegegevens en zoek naar mogelijkheden voor verbetering. LinkedIn uitbesteden kan een goede optie zijn om een bedrijf te ontzorgen en gebruik te maken van de kennis en kwaliteit van een social media marketeer.